Promoveaza-te prin portalul Salabucuresti.ro


Esti nou in sala de fitness? Iata ce trebuie sa stii


Esti nou in sala de fitness?Iata ce trebuie sa stii inainte de prima ta vizita in sala de fitness

Sala de fitness poate fi un loc intimidant pentru unii. Fiecare sala are propriile aparate, diverse accesorii, un set de reguli scrise si nescrise, dar si propria personalitate, prin clientii care se antreneaza acolo.

Sfatul 1: Lucruri esentiale pe care trebuie sa le ai in rucsac


ghiozdan sala fitness

  • o sticla de apa
  • adidasi
  • pantaloni scurti/lungi + tricou
  • elastice de par (pentru fete)
  • ipod/casti - in cazul in care vrei sa asculti o alta muzica decat cea din sala

In cazul in care doresti sa faci dus dupa sala, este foarte important sa iti iei si niste papuci si gel de dus.


Sfatul 2: Ce trebuie sa faci in momentul in care ajungi la sala

Roaga personalul intotdeauna sa-ti faca turul salii
Inainte de a-ti face abonament, este foarte important sa faci turul salii pentru a vedea starea aparatelor, conditia vestiarelor dar si pentru a ti se face o prezentare mai ampla a tuturor zonelor pe care nu ai cum sa le vezi de la receptie.

Mergi in vestiar sa te schimbi.
Multe sali nu permit accesul fara adidasi de schimb, de aceea este foarte important sa iti aduci o pereche de adidasi pe care sa ii folosesti doar pentru sala.

Incepe intotdeauna cu cardio
Inainte de fiecare antrenament, exercitiile de tip cardio (fie banda/biciclete/eliptice) sunt foarte importante. De ce? Iti incalzesti muschii, incheieturile si iti creste pulsul in asa fel incat corpul sa fie pregatit pentru efort. Totodata, in timp ce alergi pe banda, poti sa iei si "pulsul" salii, sa vezi ce lucreaza ceilalti, etc.


SFATUL 3: Familiarizeaza-te cu sala

Incepator in sala de fitnessInvata chestiunile de baza
Exercitiile se fac in serii a cate x repetari. De exemplu, daca lucrezi piept la bara orizontala, poti sa faci 3 serii a cate 8 repetari. Poti ruga un antrenor sa iti explice chestiunile de baza in fitness.

Nu-ti fie rusine sa intrebi
Daca nu stii sa folosesti un aparat, risti sa te faci de ras sau, mai rau, sa te accidentezi in cazul in care nu il folosesti corect. De aceea este mai bine sa intrebi antrenorii din sala cum se utilizeaza si eventual sa-ti faca si o demonstratie pentru a fi sigur ca ai inteles corect.

Nu exagera cu greutatile
Primele doua saptamani trebuie sa urmeze un anumit program, numit antrenament de tip circuit iar greutatea cu care faci antrenamentele nu trebuie sa depaseasca 40% din maximul greutatii pe care o poti ridica. Antrenamentul de tip circuit se utilizeaza pentru a pregati corpul si a-l pune in forma pentru un antrenament mai intens. Prin acest antrenament, eviti febra musculara ce te poate tine pe bara cateva zile.
Un exemplu de antrenament de tip circuit:
Antrenamentul pieptului
Antrenamentul spatelui
Antrenamentul bratelor (bicepsi, tricepsi, umeri)
Antrenamentul trapezilor
Antrenamentul abdomenului
Antrenamentul picioarelor

Din fiecare grupa de muschi trebuie sa faci cate un exercitiu si apoi fara pauza sa treci la urmatoarea grupa.Dupa ce ai terminat toate grupele musculare, faci pauza 2 minute dupa care reiei circuitul.


Invata "regulile salii"
regulile salii de fitnessSunt cateva lucruri de baza pe care ar trebui sa le stii:

  • imparte aparatele: daca efectuezi mai multe serii la un aparat si esti singur, este foarte probabil ca cineva sa te intrebe daca poate sa lucreze o serie in pauza ta. Acelasi lucru este valabil si invers, daca un aparat este ocupat, poti intreba daca poti sa lucrezi si tu in pauza respectivului/respectivei.
  • foloseste prosopul: dupa ce lucrezi este foarte probabil sa transpiri. Intotdeauna trebuie sa stergi aparatul inainte sa pleci, pentru ca nu este foarte placut ca altcineva sa vina sa lucreze la aparat si sa se aseze pe transpiratia ta.
  • intotdeauna trebuie sa duci greutatile la locul lor: fiecare sala are aceasta regula si anume, daca iei greutati pentru un anumit aparat sau gantere ca sa mergi in fata oglinzii sa lucrezi, dupa ce ai terminat trebuie sa le duci la locul lor.

Evita germenii si microbii
Toata lumea transpira, de aceea este important sa ai un prosop pe care sa-l pui peste spatarul echipamentelor, pentru a nu te contamina cu microbi. Totodata, in cazul in care alegi sa faci dus dupa sala, trebuie sa iti iei si niste papuci, pentru a evita contaminarea cu ciuperci sau alte boli de piele.


SFATUL 4: Mergi cu un prieten/o prietena la sala
Poate fi unul dintre cele mai importante sfaturi, deoarece de multe ori avem tendinta sa sarim peste antrenamente daca nu suntem destul de motivati. Avand un prieten/o prietena alaturi, lucrurile decurg mult mai usor, timpul trece mai repede si nu te mai simti singur in sala, fie ca este sala de fitness sau sala de aerobic.
Daca mergi cu un prieten la sala, il poti ruga sa te ajuta/sustina la unele exercitii care necesita o greutate mai mare, pentru a evita astfel accidentarile.

SFATUL 5: Fi sociabil!
La sala iti poti face multi prieteni, de aceea este frumos in momentul in care intri in sala sa ii saluti pe cei prezenti, chiar daca nu faci imediat cunostinta. Avand prieteni in sala, pe viitor te pot ajuta la anumite exercitii care necesita suport (in cazul greutatilor mai mari).





Pagina vizualizata de 19245 ori.
Comanda un pachet PREMIUM!
Cursuri certificate instructor fitness aerobic
Help Ioana





Parteneri Sala Bucuresti

  • Superfit
  • Let's Rock
  • Doctor Info Ro
  • Fitness Education - cursuri instructor fitness
  • Instructor Personal Iulian Dinu
  • Anunturi Sportive
  • Triumf Romania
  • Federatia Romana Sportul Pentru Toti