Promoveaza-te prin portalul Salabucuresti.ro


Importanta somnului



importanta somnuluiAtunci cand dormi, corpul tau se odihneste si isi restabileste rezervele de energie, insa tot in timpul somnului corpul se reface (in somn se refac ranile sau bolile), somnul fiind totodata si cea mai buna metoda de a ne linisti mental (scapam de stres si de probleme).


In lumea in care traim, am inceput sa dormim din ce in ce mai putin, datorita serviciului sau datorita retelelor de socializare care ne tin trezi pana la ore tarzii din noapte. De aceea intervine intrebarea: "Cine isi permite sa doarma prea mult cand putem face atatea lucruri?". Raspunsul la aceasta intrebare ar trebui sa fie: "toata lumea"

Chiar si un somn de jumatate de ora iti da un plus de energie, te ajuta sa fii mai receptiv si sa scapi de stress.

Puterea somnului

Somnul in fitness, wellness si alte sporturi este foarte important. Nu numai ca in timpul somnului corpul se reface, creste, se dezvolta si se vindeca de boli, insa somnul este la fel de important ca exercitiile fizice si nutritia. Calitatea somnului iti afecteaza direct felul in care te trezesti, productivitatea, acuitatea vizuala, creativitatea, simturile, mintea, creativitatea, chiar si greutatea.


Intelegerea somnului

In timpul somnului creierul nu se opreste, ci din contra, ramane ocupat, monitorizand multe procese biologice (ca un fel de serviciu de intretinere uman), prin care iti imbunatateste starea generala, pregatindu-te pentru ziua urmatoare. In cazul in care sari peste somn sau te odihnesti prea putin, acest lucru se va vedea in abilitatea ta de a munci, invata, crea si a comunica la adevaratul tau potential. Nu mai poti functiona eficient daca ai sarit peste o noapte de somn, urmand ca in curand sa te prabusesti fizic si mental in curand.


De cate ore de somn ai nevoie?
cate ore de somn ai nevoie

Un adult doarme mai putin de 7 ore pe noapte, conform studiilor Insitutului National de Sanatate SUA. Multi dintre noi, datorita erei in care traim si avansului tehnologic, suntem multumiti daca dormim 5, 6, sau chiar 7 ore pe noapte. In realitate, este o modalitate prin care ne privam de somnul atat de necesar, putand exista si probleme cronice.


In functie de varsta, exista mai multe perioade de somn recomandate:

- nou nascutii de pana la 2 luni: 12-18 ore
- copiii de la 3 luni la 1 an: 14-15 ore
- copiii de la 1 la 3 ani: 12-14 ore
- copiii de la 3 la 5 ani: 11-13 ore
- copiii de la 5 la 12 ani: 10-11 ore
- tinerii de la 12 la 18 ani: 8.5 - 10 ore
- Adultii (18+): 7.5 - 9 ore

In concluzie, adultii sanatosi trebuie sa doarma intre 7.5 si 9 ore pe noapte pentru a functiona in parametri optimi.

Atentie insa,
in cazul in care se dormi mai mult, conform studiilor cercetatorilor, risti sa ai mai multe probleme medicale, cum ar fi diabet sau boli de inima.Sunt anumite perioade in care corpul tau simte nevoie sa-si mareasca perioada de somn, mai ales in perioade de stres crescut sau boala. Daca dormi de obicei mai mult de 9 ore pe noapte risti sa ai anumite probleme cum ar fi: depresia, boli de inima, dureri de cap, obezitate sau diabet.

In articolele urmatoare vom prezenta in ce consta un ciclu de somn si etapele acestuia.





Pagina vizualizata de 2582 ori.
Comanda un pachet PREMIUM!
Cursuri certificate instructor fitness aerobic
Help Ioana





Parteneri Sala Bucuresti

  • Superfit
  • Let's Rock
  • Doctor Info Ro
  • Fitness Education - cursuri instructor fitness
  • Instructor Personal Iulian Dinu
  • Anunturi Sportive
  • Triumf Romania
  • Federatia Romana Sportul Pentru Toti